Δεύτερη γενιά Android Wear: Μήπως ήρθε η ώρα να αγοράσω;
Ήταν Ιούνιος του 2014 όταν η Google ανακοίνωσε τα πρώτα smartwatch με Android Wear, παρουσιάζοντας επίσημα το LG G Watch, το Samsung Gear Live και το Motorola Moto 360. Ένα χρόνο και λίγους μήνες αργότερα, η δεύτερη γενιά Android Wear καταφθάνει για να μας πείσει ότι αξίζει πλέον να φοράς το Android και στον καρπό σου. Πόσο εξελίχθηκε όμως η πλατφόρμα μέσα σε ένα χρόνο και τι νέο έχει να προσφέρει η καινούρια γενιά Android Wear;
Αυτό που η Google δεν κατάφερε μέχρι τότε να μας πει είναι το εξής:
Γιατί να αγοράσω μία ακόμη συσκευή, όταν έχω πάντα μαζί μου μία άλλη, ταχύτερη, με μεγαλύτερη οθόνη και με πολύ περισσότερες δυνατότητες;
...και απορρίψαμε συνολικά το Android Wear αναφερόμενοι στην πρώτη γενιά. Η προσπάθεια όμως των κατασκευαστών και ειδικά τα βήματα που έχει κάνει η πλατφόρμα αρχίζουν να μας αλλάζουν γνώμη, κάτι που θα δείτε σύντομα όταν θα παρουσιάσουμε το Sony Smartwatch 3 που τεστάρουμε εδώ και καιρό. Με τη δεύτερη γενιά δεν αλλάζουν δραστικά τα πράγματα, αλλά υπάρχει πλέον νόημα για κάποιον που θέλει να αποκτήσει μία από τέτοιου είδους συσκευή.
Η δεύτερη γενιά
Τα νέα Android Wear smartwatch λοιπόν έρχονται από όλους τους γνωστούς κατασκευαστές πλην της Samsung, η οποία επιλέγει πλέον το δικό της Tizen OS και φοράνε ακριβώς την ίδια έκδοση λογισμικού (1.3 αυτή τη στιγμή). Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε ότι όλα είναι "Nexus συσκευές" αφού η Google είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για το software, με τους κατασκευαστές να επιδίδονται σε ένα όργιο που αφορά κυρίως το design. Έχουμε λοιπόν:
- το Moto 360 2015,
- το Huawei Watch,
- το Asus ZenWatch 2 και
- το LG Watch Urbane,
- ενώ η Sony παραμένει στο Smartwatch 3 που ήταν μπροστά από την εποχή του.
Τη μερίδα του λέοντος στην προσοχή μας κερδίζει φυσικά το Moto 360 λόγω της επιτυχίας του προκατόχου του, ενώ η Asus κερδίζει την εκτίμησή μας λόγω της τιμής του ZenWatch 2, το οποίο θα κυκλοφορήσει στα 120 περίπου ευρώ! Ποιες όμως είναι οι διαφορές μεταξύ τους αλλά και πόσο έχουν εξελιχθεί σε σχέση με την πρώτη γενιά;
Το πρόβλημα των κατασκευαστών
Με τη Google να έχει αναλάβει αποκλειστικά το software, οι κατασκευαστές αναλαμβάνουν να επιλέξουν το υλικό κατασκευής, το design και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κάθε συσκευής. Όσον αφορά τα πρώτα δύο, δόξα τω Θεώ έχουμε δει ρολόγια διαφόρων μεγεθών, πλαστικά, μεταλλικά, πολύχρωμα, άσχημα και όμορφα, στο τρίτο όμως υπάρχει πρόβλημα.
Ο λόγος για τα τεχνικά χαρακτηριστικά τα οποία είναι σχεδόν ίδια ανά συσκευή, καθώς ο μόνος αξιόπιστος επεξεργαστής σήμερα είναι ο Snapdragon 400 της Qualcomm και έτσι επιλέγουν όλοι τον ίδιο. Μόνο η Motorola τόλμησε να διαφοροποιηθεί με το πρώτο Moto 360 και "την πάτησε", καθώς η αυτονομία της συσκευής ήταν πολύ μικρότερη από τον ανταγωνισμό.
Έτσι στην ουσία μιλάμε για το ίδιο προϊόν με διαφορετικό design, ενώ υπάρχουν και κάποιες διαφορές στην ποιότητα της οθόνης (κορυφή η Transflective του Sony) αλλά και στην αυτόνομη κεραία GPS που δε διαθέτουν όλα τα μοντέλα. Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι και τα περσινά μοντέλα έχουν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά (με εξαίρεση το Moto 360), οπότε δεν έχει σημασία στη λειτουργία τους, αν επιλέξεις κάποιο από αυτά!
Το Android Wear 1.3
Μεγάλη εξέλιξη όμως έχουμε στο software, όπου πλέον το Android Wear καταλαβαίνει ελληνικά! Καλές οι ειδοποιήσεις για να μη βγάζουμε το κινητό μας από την τσέπη, αλλά ένα μεγάλο κομμάτι των λειτουργιών βασίζεται σε φωνητικές εντολές. Όπως και στο κινητό μας, δεν μπορούμε ακόμα να "μιλήσουμε" τις εντολές (π.χ. "ΟΚ, Google στείλε μήνυμα..."), αλλά έχουμε τη δυνατότητα να τις επιλέξουμε από μία λίστα και να "πούμε" αυτό που θέλουμε φωνητικά.
Μπορούμε δηλαδή πλέον να απαντήσουμε σε μηνύματα στο chat, να στείλουμε SMS και email, να αποθηκεύσουμε σημειώσεις στο Keep και άλλα πολλά με τη φωνή μας. Αυτό μαζί με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της τελευταίας έκδοσης είναι ένα χαρακτηριστικό που κάνει τη συσκευή να αξίζει.
Είναι θέμα γούστου και... τσέπης
Εφόσον λοιπόν το λειτουργικό και τα χαρακτηριστικά είναι το ίδιο, σε παλιές και νέες συσκευές, η αγορά μιας από αυτές είναι πια θέμα γούστου και τιμής. Θέλεις στρόγγυλο ή τετράγωνο; Σπορ ή επίσημο; Μεταλλικό ή πλαστικό; Δεν έχει ουσιαστική διαφορά.
Έχεις 350€ για το Moto 360, βολεύεσαι με το ZenWatch 2 στα 120€ ή θα προτιμήσεις ένα περσινό σε ακόμα χαμηλότερη τιμή; Πρακτικά ασήμαντες διαφορές, αλλά αυτό που είναι σίγουρο είναι πως το Android Wear εξελίσσεται σε ένα ιδιαίτερα χρήσιμο gadget και τώρα είναι η κατάλληλη εποχή για την αγορά μιας συσκευής.
Φυσικά για κάποιους είναι πολυτέλεια ή ένα άχρηστο προϊόν και για άλλους ένα χρήσιμο καθημερινό gadget, αλλά φοράτε ρολόγια σκεφτείτε και το εξής:
Πόσο αγοράσατε το παλιό και πόσο θα κοστίσει ένα καλό παραδοσιακό ρολόι, που θα λέει απλά την ώρα;