Η Info Quest μας λύνει τις απορίες για την εγγύηση των Xiaomi προϊόντων στην Ελλάδα
Εδώ και λίγες εβδομάδες τα προϊόντα της Xiaomi κυκλοφορούν και επίσημα στην Ελλάδα, με την Info Quest να εκτελεί χρέη διανομέα. Εξαιρετικά νέα για τους Έλληνες καταναλωτές που μπορούν πλέον να επιλέξουν τα καλύτερα μοντέλα μίας από τις μεγαλύτερες εταιρίες παγκοσμίως στο χώρο του Android και μάλιστα με διετή εγγύηση. Πολλές φορές όμως τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται κι έτσι ζητήσαμε από την Info Quest να μας λύσει μερικές απορίες σε σχέση με τη διάθεση των Xiaomi smartphone.
Από πού μπορώ να αγοράσω επίσημα προϊόντα;
Με μία βόλτα στο Skroutz θα δείτε ότι κυκλοφορούν εδώ και καιρό ένα σωρό προϊόντα της Xiaomi σε ελληνικά καταστήματα, αν θέλετε όμως να έχετε διετή εγγύηση θα πρέπει να προσέξετε τι θα επιλέξετε και από πού. Ο λόγος είναι ότι στο Skroutz βρίσκουμε συνήθως προϊόντα 'παραεισαγωγής' κάτι που σημαίνει ότι δεν έχουν έρθει μέσω του επίσημου αντιπροσώπου / διανομέα της εταιρίας κι έτσι θεωρητικά δεν καλύπτονται από την εγγύηση. Αυτό ισχύει και στα προϊόντα της Xiaomi τα οποία πωλούνται μέχρι στιγμής μόνο από συγκεκριμένα σημεία πώλησης όπως τα καταστήματα Κωτσόβολος, Cosmote, Welcome Stores και You.gr. Η λίστα της Info Quest ενδέχεται φυσικά να διευρυνθεί, οπότε ρίξτε μια ματιά και στην επίσημη σελίδα της, όταν το πάρετε απόφαση.
Ποια μοντέλα μπορώ να αγοράσω για να με καλύπτει η εγγύηση;
Ένα ακόμη σημείο που πρέπει να προσέξουμε είναι τα μοντέλα τα οποία έρχονται μέσω του επίσημου διανομέα. Προς το παρόν αυτά είναι το Redmi 3S και το Redmi Note 3 Pro, τα οποία είναι μεν περσινά, αλλά είναι και από τα καλύτερα που έχει παράξει ποτέ η Xiaomi. Αν λοιπόν για παράδειγμα ο Κωτσοβολος θελήσει να προσθέσει και άλλα μοντέλα στα ράφια του, τα οποία δεν έρχονται μέσω του επίσημου διανομέα, τότε η εγγύηση δε θα τα καλύψει, άσχετα αν είναι εξουσιοδοτημένος πωλητής από την Info Quest.
Αν επίσης αποκτήσουμε ένα από τα δύο μοντέλα από άλλον όμως πωλητή, τότε και πάλι δεν καλύπτονται από την εγγύηση, καθώς η Info Quest παρέχει υποστήριξη σε μόνο αυτά που εισήγαγε η ίδια, τα οποία ξεχωρίζει από το μοναδικό κωδικό ΙΜΕΙ που φέρουν.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η Info Quest είναι επίσημος διανομέας και όχι αντιπρόσωπος. Αν ίσχυε το δεύτερο, τότε η εταιρία θα υποχρεούτο να καλύψει όλα τα προϊόντα που έχουν αγοραστεί εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δυστυχώς όμως δε γνωρίζουμε τις υποχρεώσεις του διανομέα για να τις μοιραστούμε μαζί σας.
Τι συμβαίνει αν ξεκλειδώσω τον bootloader;
Ρωτήσαμε επίσης τι θα συμβεί αν ξεκλειδώσουμε τον bootloader και αλλάξουμε ROM, κάτι που είναι σύνηθες στο χώρο του Android, αλλά η απάντηση είναι λίγο διφορούμενη. Όπως μας είπε η Info Quest μπορείς να ξεκλειδώσεις τον bootloader και να συνεχίσει να σε καλύπτει η εγγύηση, με την προϋπόθεση ότι δεν έχεις αλλάξει την εργοστασιακή ROM. Πιο συγκεκριμένα η συσκευή δε θα πρέπει να έχει κάποια "custom, developer ή beta ROM", ακόμη και αν αυτή είναι η επίσημη MIUI! Αν λοιπόν θέλεις να παίξεις με το Xiaomi σου, τότε θα πρέπει να κρατήσεις ένα backup της ROM που φοράει, το οποίο σε περίπτωση ζημιάς θα πρέπει να εγκαταστήσεις ξανά, πριν το στείλεις στην αντιπροσωπεία για επισκευή.
Στην ερώτηση του ποια θεωρείται "η επίσημη" ROM των συσκευών και από πού μπορούμε να την κατεβάσουμε, δεν πήραμε απάντηση. Είναι άραγε η Global Stable που διατίθεται από το miui.com ή η ελληνική της επίσημης κοινότητας στη χώρα μας; Αυτό θα πρέπει να μας το πει κάποιος που έχει αγοράσει ένα από τα Xiaomi της Info Quest, για να μας λυθεί η απορία.
Το συμπέρασμα
Το συμπέρασμα λοιπόν λέει ότι ναι μεν μπορούμε να έχουμε συσκευή της Xiaomi με διετή εγγύηση, αλλά θα πρέπει να την αγοράσουμε από πολύ συγκεκριμένα καταστήματα και πιθανότατα πιο ακριβά. Είναι θετικό επίσης ότι η Info Quest επιτρέπει το ξεκλείδωμα της συσκευής, ενώ για όσους αναρωτιούνται για το δείκτη SAR των συσκευών, η εταιρία δε μας έλυσε την απορία και μας παρέπεμψε στο εγχειρίδιο που συνοδεύει τα δύο smartphone. Προκαταβολικά θα σας πω ότι το εγχειρίδιο γράφει "μικρότερο ίσο του 2.0 W/kg", το οποίο βρίσκεται εντός ορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ρωτήσαμε επίσης τι θα συμβεί αν ξεκλειδώσουμε τον bootloader και αλλάξουμε ROM, κάτι που είναι σύνηθες στο χώρο του Android, αλλά η απάντηση είναι λίγο διφορούμενη. Όπως μας είπε η Info Quest μπορείς να ξεκλειδώσεις τον bootloader και να συνεχίσει να σε καλύπτει η εγγύηση, με την προϋπόθεση ότι δεν έχεις αλλάξει την εργοστασιακή ROM. Πιο συγκεκριμένα η συσκευή δε θα πρέπει να έχει κάποια "custom, developer ή beta ROM", ακόμη και αν αυτή είναι η επίσημη MIUI! Αν λοιπόν θέλεις να παίξεις με το Xiaomi σου, τότε θα πρέπει να κρατήσεις ένα backup της ROM που φοράει, το οποίο σε περίπτωση ζημιάς θα πρέπει να εγκαταστήσεις ξανά, πριν το στείλεις στην αντιπροσωπεία για επισκευή.
Στην ερώτηση του ποια θεωρείται "η επίσημη" ROM των συσκευών και από πού μπορούμε να την κατεβάσουμε, δεν πήραμε απάντηση. Είναι άραγε η Global Stable που διατίθεται από το miui.com ή η ελληνική της επίσημης κοινότητας στη χώρα μας; Αυτό θα πρέπει να μας το πει κάποιος που έχει αγοράσει ένα από τα Xiaomi της Info Quest, για να μας λυθεί η απορία.
Το συμπέρασμα
Το συμπέρασμα λοιπόν λέει ότι ναι μεν μπορούμε να έχουμε συσκευή της Xiaomi με διετή εγγύηση, αλλά θα πρέπει να την αγοράσουμε από πολύ συγκεκριμένα καταστήματα και πιθανότατα πιο ακριβά. Είναι θετικό επίσης ότι η Info Quest επιτρέπει το ξεκλείδωμα της συσκευής, ενώ για όσους αναρωτιούνται για το δείκτη SAR των συσκευών, η εταιρία δε μας έλυσε την απορία και μας παρέπεμψε στο εγχειρίδιο που συνοδεύει τα δύο smartphone. Προκαταβολικά θα σας πω ότι το εγχειρίδιο γράφει "μικρότερο ίσο του 2.0 W/kg", το οποίο βρίσκεται εντός ορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.