Android Wear | Ο χώρος της μόδας σώζει την πλατφόρμα της Google αλλά όχι για πολύ
Ο χώρος της τεχνολογίας είναι ένα δύσκολο μέρος για να επιχειρήσεις, καθώς ακόμη και αν έχεις μία πολύ καλή ιδέα, αν δεν την πλασάρεις σωστά κανείς δεν πρόκειται να την αγοράσει. Έχουμε λοιπόν κατά καιρούς πολλούς "διάττοντες αστέρες" οι οποίοι εντυπωσιάζουν για λίγο καιρό, αλλά χάνονται στη συνέχεια στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, μέχρι να "ανακαλυφθούν" ξανά. Μια τέτοια περίπτωση παραλίγο να γίνει και το Android Wear, το οποίο εν τέλει δεν έχει να προσφέρει πολλά στο χώρο της τεχνολογίας, αλλά από ότι φαίνεται το έχει αγκαλιάσει αυτός της μόδας!
Είναι γεγονός ότι ο χώρος της τεχνολογίας έχει απορρίψει κατά κάποιο τρόπο το Android Wear, αφού όλο και περισσότερες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, σταμάτησαν πλέον να μας παρουσιάζουν νέα μοντέλα. Μόνο η LG η οποία κάθε χρόνο μας φέρνει τα επίσημα Google smartwatch συνεχίζει να ασχολείται, ενώ υπάρχει ακόμη πνοή και από τις Huawei και Asus. Όλοι οι υπόλοιποι είτε τα παράτησαν, είτε στράφηκαν σε λύσεις με άλλο λειτουργικό σύστημα και έναν fitness προσανατολισμό.
Για την εγκατάλειψη όμως δε φταίνε απαραίτητα οι κατασκευαστές, καθώς η Google αδυνατεί να προσθέσει σημαντικές λειτουργίες στο Android Wear, που θα το κάνουν πιο θελκτικό όχι μόνο στο νέο πελάτη, αλλά και σε αυτόν που έχει ήδη ένα παλιότερο ρολόι. Απόδειξη είναι η τελευταία έκδοση του συστήματος η οποία είχε ως βασικό χαρακτηριστικό το Google Assistant, χαράς το πράγμα. Όλοι οι κάτοχοι λοιπόν ακόμη και της πρώτης γενιάς Android Wear, δεν έχουν λόγο να αγοράσουν νέο ρολόι, εκτός και αν του λείπουν κάποια βασικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα το Sony Smartwatch 3 που το έχουμε τρία χρόνια τώρα, δε δίνει την εντύπωση ότι υστερεί σε σχέση με τα τωρινά ρολόγια.
Υπάρχουν τέλος και οι υπόλοιποι παράγοντες που κρατάνε την πλατφόρμα στη σκιά, μεταξύ των οποίων είναι:
- οι υψηλές τιμές των smartwatch,
- η μηδενική βελτίωση στην αυτονομία τους και
- το γεγονός ότι κάνουν τη δουλειά ενός κοινού fitness tracker.
Πώς μπορείς όμως να διαφοροποιηθείς και τι σόι δυνατότητες μπορείς να προσθέσεις σε ένα gadget με μικρή οθόνη που έχει απλά το ρόλο των ειδοποιήσεων;
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Η τεχνολογία στην υπηρεσία της μόδας;
Η λύση, για την Google τουλάχιστον, ήρθε από το χώρο της μόδας, η οποία μας έδειξε ότι το smartwatch δεν είναι απλά ένα εργαλείο, αλλά και ένα κόσμημα. Μεγάλοι ωρολογοποιοί λοιπόν όπως η Tag Heuer, η Montblank και η Casio ανέλαβαν να μας αποδείξουν ότι το συγκεκριμένο gadget δε χρειάζεται να μοιάζει απαραίτητα με fitness tracker, γιατί προπαντώς είναι ρολόι. Σε αυτούς προσθέστε και καθαρόαιμους οίκους μόδας όπως ο Michael Kors, η Emporio Armani και η Diesel και έχουμε καθαρά πλέον ένα προϊόν μόδας.
Όσοι λοιπόν πιστεύουν στο shopping therapy και θέλουν να φοράνε μοναδικά ρούχα και αξεσουάρ, έχουν άλλο ένα προϊόν για να δείξουν τη διαφορετικότητά τους, γιατί κακά τα ψέμματα καλύτερα να αγοράσεις ένα ένα smartwatch, παρά ένα απλό ρολόι. Το θέμα όμως είναι ότι ακόμη και πριν τα ρολόγια γίνουν έξυπνα, κανείς δε τα άλλαζε μέσα σε ένα χρόνο και αυτό δείχνει ότι η συνεργασία Google και "μόδας" που κρατάει αυτή τη στιγμή το Android Wear στην επιφάνεια της θάλασσας, είναι κάτι περισσότερο από ρευστή.
Το κύριο χαρακτηριστικό της μόδας είναι ότι αλλάζει και μπορεί φέτος να είναι "in" τα ρολόγια για όσους ασχολούνται με αυτή, αλλά του χρόνου μπορεί να είναι "in" τα δαχτυλίδια για παράδειγμα. Εξαιρούνται φυσικά όσοι κάνουν συλλογή ρολογιών, οι οποίοι δεν είναι λίγοι, αλλά αυτό ισχύει για τα μηχανικά ρολόγια και όχι για τα smartwatch.
Η τεχνολογία χρειάζεται... την τεχνολογία
Όλο αυτό λοιπόν είναι κάτι εφήμερο και μπορεί η Google να βρήκε τρόπο για να φέρει το Android Wear στις μάζες, αλλά οι οίκοι μόδας το βλέπουν σίγουρα ως αρπαχτή. Οι εταιρίες τεχνολογίας μπορούν να φτιάξουν ένα όμορφο ρολόι, αλλά οι εταιρίες μόδας δεν μπορούν να δημιουργήσουν ένα άρτιο τεχνολογικά smartwatch και να το βελτιώνουν κάθε χρόνο, όπως κάνουν με τα smartphone. Το μεγαλύτερο πρόβλημα λοιπόν είναι ότι η Google έχασε από το πλάι της τους συνεργάτες που έκαναν το Android μεγάλο και απομάκρυνε το Wear από το κοινό των geek, στο οποίο ανήκει.
Σε μία περίοδο όπου η κατηγορία των wearable τα πηγαίνει πάρα πολύ καλά, κυρίως λόγω της Xiaomi και της Apple, είναι πολύ κρίμα να έχεις ένα έτοιμο λειτουργικό σύστημα και να μην το εκμεταλλεύεσαι σωστά. Με αυτό εννοούμε φυσικά ότι ήρθε επιτέλους η ώρα να δούμε smartwatch με Android Wear κάτω από τα 100 ευρώ, από κινέζικες ίσως εταιρίες που μπορούν να το υποστηρίξουν, όπως ακριβώς έχουν κάνει και με τα smartphone μέχρι σήμερα. Αυτή θα είναι και η τελευταία ευκαιρία του Android Wear.