Απόρρητο | ''Μπερδεύουμε'' τον αλγόριθμο Google και Facebook με ψεύτικες πληροφορίες
Στις συζητήσεις περί προσωπικών δεδομένων πάντα θα υπάρχει κάποιος που θα σου πει ότι "το Facebook και η Google γνωρίζουν ήδη τα πάντα για σένα" και ότι είναι μάταιο να προσπαθήσεις να τους αποφύγεις. Αν υποθέσουμε ότι ισχύει κάτι τέτοιο (που δεν ισχύει), υπάρχει ένας τρόπος να πληρώσεις το Facebook και τη Google με το ίδιο νόμισμα. Θα το ονομάσουμε "Operation Saturation" ή αλλιώς "Επιχείρηση Κορεσμός" και στη θέση των διαγραμμένων δεδομένων μας θα ανεβάσουμε ένα σωρό ασυνάρτητες πληροφορίες!
Operation Saturation και Digital Fingerprinting
Το Facebook και η Google καταναλώνουν τα πάντα στο πέρασμά τους και ο "εγκέφαλός" τους είναι οι αλγόριθμοι που αποθηκεύουν, κατηγοριοποιούν και χρησιμοποιούν τα δεδομένα μας με σκοπό το κέρδος της εταιρίας. Ένα σημαντικό πρόβλημα που έχουν όμως οι αλγόριθμοι, είναι ότι δεν μπορούν να καταλάβουν τι από αυτά που ανεβάζουμε είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα. Θα εκμεταλλευτούμε λοιπόν αυτή την κατάσταση, "ταΐζοντας" τις δύο εταιρίες με πληροφορίες που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση μαζί μας.
Ένα πράγμα όμως που πρέπει να προσέξουμε είναι ότι τα ψεύτικα στοιχεία που θα προσθέσουμε στο λογαριασμό μας, δεν πρέπει να μας κάνουν να ξεχωρίζουμε στο ίντερνετ. Πολλές εταιρίες χρησιμοποιούν την τεχνική του "fingerprinting", η οποία σε γενικές γραμμές λέει ότι όσο πιο πολύ παραμετροποιείς τον υπολογιστή και τους λογαριασμούς σου (browser add-on, ρυθμίσεις, γραμματοσειρές), τόσο πιο εύκολο είναι να ταυτοποιηθείς. Θα ήθελα λοιπόν πολύ να είμαι στο Facebook ο "Τρισατάνικ Μπουρμπουληθρέιτορ", ετών 118, κάτοικος Ανταρκτικής αλλά μάλλον θα γίνω ο "Γεώργιος Παπαδόπουλος", ετών 40, κάτοικος Αθηνών.
Google saturation
Ας ξεκινήσουμε από την Google, η περίπτωση της οποίας είναι αρκετά περίπλοκη, καθώς μας προσφέρει πολλές και διαφορετικές υπηρεσίες. Πρώτα από όλα πηγαίνουμε στη "Διαχείριση λογαριασμού" και αντικαθιστούμε το όνομα, την ηλικία και ότι άλλο υπάρχει διαθέσιμο, με εντελώς άσχετες, αλλά κοινότυπες όπως είπαμε προηγουμένως πληροφορίες.
Στη συνέχεια πηγαίνουμε στη "Δραστηριότητά μου" και διαγράφουμε όλα τα δεδομένα που έχει αποθηκεύσει η Google για εμάς. Αφήνουμε προς το παρόν ενεργοποιημένη τη "Δραστηριότητα ιστού" και το "Ιστορικό YouTube" για να τα γεμίσουμε με τα ψεύτικα δεδομένα μας στη συνέχεια.
Τώρα πηγαίνουμε στον "Πίνακα ελέγχου", όπου μπορούμε να δούμε τις υπηρεσίες της Google που έχουμε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν. Θα ασχοληθούμε με τις κυριότερες οι οποίες είναι η Αναζήτηση Google, το Gmail, το YouTube και το Google Photos, στις οποίες διαγράφουμε τα πραγματικά μας δεδομένα και μετά κάνουμε τα εξής:
Αναζήτηση Google: Είπαμε προηγουμένως ότι θέλουμε να ανεβάσουμε όσο πιο κοινότυπα δεδομένα γίνεται, οπότε βρίσκουμε τις κορυφαίες αναζητήσεις της χρονιάς στην Ελλάδα, ανοίγουμε σε μία καρτέλα την αναζήτηση Google και ξεκινάμε να ψάχνουμε ένα προς ένα τα θέματα αυτά. Έτσι θα γεμίσουμε τη δραστηριότητα του λογαριασμού μας με θέματα τα οποία δεν είναι στα ενδιαφέροντά μας, αλλά δε θα μας κάνουν να ξεχωρίσουμε από τους υπόλοιπους Έλληνες.
Gmail: Με την ίδια λογική βρίσκουμε τα πιο κοινά site στην Ελλάδα, μπαίνουμε σε καμιά πενηνταριά από αυτά και κάνουμε εγγραφή στο newsletter τους με το λογαριασμό μας στο Gmail. Έτσι το ταχυδρομείο μας θα γεμίσει με άσχετα email τα οποία υποτίθεται ότι μας ενδιαφέρουν, αλλά δε μας κάνουν να ξεχωρίζουμε.
YouTube: Παρομοίως ανοίγουμε το YouTube, πηγαίνουμε στην καρτέλα "Τάσεις" η οποία περιλαμβάνει τα βίντεο που συνηθίζουν να παρακολουθούν οι Έλληνες χρήστες και πατάμε σε όσο περισσότερα γίνεται, για να ενημερώσουμε το λογαριασμό μας με τα νέα στοιχεία.
Google Photos: Όσον αφορά το Google Photos, πηγαίνουμε στη σελίδα "Generated.photos" η οποία δημιουργεί φωτογραφίες ψεύτικων προσώπων μέσω AI και κατεβάζουμε καμιά 500αριά από αυτές. Για ευκολία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα browser addon (για Chrome, για Firefox). Αυτοί όπως καταλάβατε είναι οι νέοι μας "φίλοι", τους οποίους θα τιμήσουμε, ανεβάζοντάς τους στο λογαριασμό μας στο Google Photos.
Διαφήμιση -
Facebook saturation
Η περίπτωση του Facebook είναι πιο εύκολη, καθώς το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να δηλώσεις ψεύτικα στοιχεία στο προφίλ σου, να διαγράψεις τις αναρτήσεις και τις φωτογραφίες σου και να τις αντικαταστήσεις με "σκουπίδια".
Ξεκινάμε από την "Επεξεργασία προφίλ" και αλλάζουμε τις βασικές μας πληροφορίες. Το πιο κοινό όνομα στην Ελλάδα είναι "Γιώργος", το πιο κοινό επώνυμο "Παπαδόπουλος" και η πιο κοινή τοποθεσία για να ζεις η "Αθήνα". Με αυτή τη λογική συμπληρώνουμε αν θέλουμε και τα υπόλοιπα στοιχεία μας.
Όσον αφορά τις αναρτήσεις μπορούμε να δημιουργήσουμε μερικά ψεύτικα ενδιαφέροντα, χρησιμοποιώντας και πάλι τις αναζητήσεις της χρονιάς στη Google. Θα φτιάξουμε λοιπόν καμιά 20αριά αναρτήσεις με ένα link της αναζήτησης και μία λέξη κλειδί. Για παράδειγμα:
Με ενδιαφέρει πολύ το θέμα Κορωνοϊός.https://g.co/kgs/yGL2mM
Μπορούμε επίσης να εμπλουτίσουμε τα ενδιαφέροντά μας, κάνοντας "Like" στις πιο κοινότυπες κοινότητες του Facebook. Σε αυτή τη λίστα θα βρούμε ποδοσφαιριστές, καλλιτέχνες, εταιρίες και ένα σωρό άλλα πράγματα που θα μας "κρύψουν" για τα καλά από τον αλγόριθμο του Facebook.
Και τέλος ήρθε η ώρα να μοιραστούμε και φωτογραφίες των φίλων μας! Θα χρησιμοποιήσουμε τα νέα μας "φιλαράκια" που στείλαμε και στο Google Photos. Για κάθε φωτογραφία που ανεβάζουμε, το Facebook θα μας προτείνει να την ποστάρουμε κιόλας. Αυτό εξυπηρετεί το σκοπό μας, οπότε με χαρά μπορούμε να δείξουμε στον κόσμο τους νέους μας φίλους.
Εν κατακλείδι
Με αυτό τον τρόπο λοιπόν μπορούμε να κάνουμε πλάκα στον αλγόριθμο της Google και του Facebook, τροφοδοτώντας τον με γενικότητες που καμία σχέση δεν έχουν με την προσωπικότητά μας. Έτσι το αφήγημα ότι "μας γνωρίζουν ήδη" δε στέκει πλέον, καθώς δεν πρόκειται ποτέ να κάτσει κανένας πραγματικός υπάλληλος της εταιρίας, να τσεκάρει αν όσα ανεβάζουμε είναι αλήθεια ή ψέματα.
Εννοείται φυσικά ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ξανά αυτούς τους λογαριασμούς, αλλιώς χάνεται το νόημα της προσπάθειάς μας, μπορούμε όμως να επιστρέφουμε μία φορά το χρόνο και να τους εμπλουτίζουμε με νέες ασυναρτησίες.
Πέρα απ την τρολιά του όλου πράγματος υπάρχει άλλος λόγος να μπει κανείς στη διαδικασία αυτή;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι απαραίτητα τρολιά. Αν ανησυχείς οτι το Facebook ή η Google έχουν ήδη σχηματίσει ενα προφίλ για εσένα με τα δεδομένα που τους έχεις δώσει, τότε αξίζει να το "λερώσεις" με αυτόν τον τρόπο.
ΔιαγραφήΤο πρόσθετο adnauseam είναι πολύ ωραίο γιατί εκτός που μπλοκάρει τις διαφημίσεις κάνει κλικ πάνω σε αυτές στο παρασκήνιο και καταστρέφει το διαφημιστικό προφίλ σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://addons.mozilla.org/el/firefox/addon/adnauseam/?utm_source=addons.mozilla.org&utm_medium=referral&utm_content=search